ЩОБ ДОПОМОГТИ ДІТЯМ, ЇХНІМ БАТЬКАМ ТА ОПІКУНАМ ЗНИЗИТИ РІВЕНЬ СТРЕСУ, ВПОРАТИСЯ З ЕМОЦІЙНИМ НАВАНТАЖЕННЯМ ТА ПІКЛУВАТИСЬ ПРО ЗДОРОВ'Я, БЕЗПЕКУ ТА РОЗВИТОК ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ, МИ ПУБЛІКУЄМО РЕКОМЕНДАЦІЇ ЕКСПЕРТІВ ТА КОРИСТНІ МАТЕРІАЛИ. ЦЕ ВАША ДИТЯЧА ТОЧКА "СПІЛЬНО" ВІД ЮНІСЕФ ДОЛУЧАЙТЕСЬ!
https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions
ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ В НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ ІГРИ ТА ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ У НЕЗВИЧНИХ ОБСТАВИНАХ
https://www.unicef.org/ukraine/documents/occupied-child-in-emergency
30.03.2022р
1. Що спільного? Наше завдання – по черзі називати, що спільного у двох предметах. Наприклад: «Що спільного у огірка і динозавра?» - «Вони можуть бути зеленими». «Що спільного у бджоли і літака?» - «Вони обоє можуть літати».
2. Складайка. Наше завдання – по черзі називати, з чого складається будь-який предмет або явище. Наприклад: «З чого складається стільчик?» - «З сидіння, спинки та чотирьох ніжок».
3. Четвертий зайвий. Наше завдання – назвати три схожі предметі і один зайвий. Наприклад, «Джинси, футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».
4. Хто ким був раніше? Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» - «Дощиком». «Чим раніше було морозиво?» - «Цукром, молоком…»
5. Що буде, якщо…? Наше завдання – розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву. Наприклад, «Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо не вимкнути кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів? (буде більше комах)», «Що буде, якщо не буде цукерок?»
6. Порівнялка. Наше завдання – по черзі називати і порівнювати предмети навкруги. Наприклад: «Що вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».
7. Окомір. Наше завдання – по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного об’єкту. Наприклад, «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева залишилося 15 велетенських кроків і два мурашиних».
8. Відгадайка. Наше завдання – разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли виросте, де працює тощо. І уважно слухати. Наприклад: «Дивись, он там дівчинка йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона боїться?» (Тут ми уважно слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме про себе)
9. Загадайка. Наше завдання – по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки. Наприклад: «Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму» або «Що має чотири колеса і возить пасажирів? (таксі або автобус)»
10. Тварини. Ви називаєте тварину/птаха, а дитина відгадує, чим вона вкрита: пір’ям, хутром або шкірою.
11. Спільна історія. Ми разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну казку. Наприклад, Ви кажете: “Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який він був?” Дитина: “Великий і червоний”. Далі по черзі ви розповідаєте, де він жив, що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітаємо сюди інтереси нашої дитини.
12. Прислухайка. Наше завдання – мовчки протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до звуків навкруги. Наприклад, стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо. Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.
13. Плескалка. Наше завдання – по черзі називати 5 друзів, ляльок, динозаврів, супер-героїв, машин, страв тощо. І щоразу плескати у долоні.
14. Супер-сила. Наше завдання – по черзі запитувати одне у одного про супер-силу. Наприклад: «Яка у тебе супер-сила?» - «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у тебе?»
29.03.2022р
та MEGOGO:
https://megogo.net/ua/view/18037755
28.03.2022р
Консультація для батьків:
Наразі діти найбільше потребують емоційної підтримки дорослих. Щоб намагатись уникнути негативних емоційних станів, використовуйте висловлювання-підбадьорювання. У таких висловлюваннях підтримуйте дитину словами: «Разом ми переживемо цей складний час і повернемося додому»
Сконцентруйте увагу дитини на буденних, звичайних справах і при цьому формуйте в неї впевненість у правильності власних дій. Для цього використовуйте висловлювання-згоду. Цей тип висловлювання формулюйте за допомогою позитивно забарвлених слів і фраз, як-от: «я теж вважаю, що це дуже добре/вдало/цікаво», «щоразу в тебе виходить ліпше» тощо
Використовуйте схвалення, щоб позитивно оцінити особистість дитини в цілому, виявити доброзичливе, емоційно-ціннісне ставлення до неї: «Сину, ти дуже сміливий хлопчик», «Доню, дякую тобі за допомогу й підтримку»
Налаштовуйте дитину на успішну діяльність. Щоб зумовити позитивні зміни в її станах, діях, поведінці, використовуйте висловлювання, що містять позитивні випереджувальні оцінки: «Я впевнена, що ти впораєшся з усіма труднощами»
У розмовах з дитиною підтримуйте безоцінний зворотний зв’язок за допомогою емпатійних висловлювань. Для цього дослівно переказуйте сказане дитиною та заохочуйте її уточнювати, доповнювати вже сказане, висловлювати свої почуття та переживання, тлумачити власну поведінку тощо: «Коли мої бабуся з дідусем були маленькі, вони теж переживали війну. Що саме тебе лякає в цих подіях? Мені також страшно під час вибухів. А чому ти заплющуєш очі?»
Електронну версію книжки можна прочитати на фейсбук-сторінці Волинської обласної бібліотеки або за посиланням:
https://drive.google.com/.../1_4pDBoqwEYvM6vS3tOg.../view...