• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Актуальне сьогодення

Україна Понад Усе - Home | Facebook

УКРАЇНА ПОНАД УСЕ!

ШАНОВНІ БАТЬКИ !

Запрошуємо всіх приєднатися до нас на сайті садочка, де ви зможете ознайомитися з рекомендаціями, порадами, цікавинками для дітей.






Діяльність закладу освіти на період воєнного стану в Україні

/Files/images/МОН 1.jpgКоманда Міністерства освіти і науки підготувала та оприлюднила підбірку корисних матеріалів для педагогів і батьків, які стануть у пригоді при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, які опинилися в складних обставинах внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану. Матеріали для педагогів містять інформацію про програмне забезпечення, відео та друковані матеріали з досвіду роботи педагогів, завдання освітнього напряму, а також поради щодо роботи з дітьми та батьками. Матеріали для батьків допоможуть зорієнтуватися при спілкуванні з дітьми дошкільного віку, зняти напругу та стрес, відволікти дітей від складних ситуацій цікавими дослідами та експериментами, казками, поробками, а також іграми, які сприятимуть соціалізації та адаптації дитини в нових умовах. Подані матеріали містять також корисні поради для батьків. У підбірку увійшли матеріали з сайту МОН, ЮНІСЕФ, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, Українського інституту розвитку освіти, ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти», ТОВ «Українська академія дитинства», НВЗО Школа-ліцей «Обдаровання», наукових і педагогічних працівників сфери дошкільної освіти.




Нормативно-правова база в умовах воєнного стану в Україні:

Закон України "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану"
Лист МОН №1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні"
Лист МОН №1/3370-22 від 06.03.2022 "Про оплату праці працівників закладів освіти під час призупинення навчання"
Лист МОН №1/3454-22 від 15.03.2022 "Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році"
Лист МОН №1/3475-22 від 17.03.2022 "Про зарахування до закладів дошкільної дітей із числа внутрішньо переміщених осіб "
Лист МОН №1/3593-22 від 22.03.2022 "Про здійснення публічних закупівель та обслуговуння в органах Казначейства в умовах воєнного стану"
Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 "Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками"




ПІДТРИМКА БАТЬКІВ ТА ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ

ПОРАДИ ІЗ ПІДТРИМАННЯ ПСИХІЧНОГО І ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ'Я, БЕЗПЕКИ, ХАРЧУВАННЯ, ОСВІТИ ТА РОЗВИТКУ

ЩОБ ДОПОМОГТИ ДІТЯМ, ЇХНІМ БАТЬКАМ ТА ОПІКУНАМ ЗНИЗИТИ РІВЕНЬ СТРЕСУ, ВПОРАТИСЯ З ЕМОЦІЙНИМ НАВАНТАЖЕННЯМ ТА ПІКЛУВАТИСЬ ПРО ЗДОРОВ'Я, БЕЗПЕКУ ТА РОЗВИТОК ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ, МИ ПУБЛІКУЄМО РЕКОМЕНДАЦІЇ ЕКСПЕРТІВ ТА КОРИСТНІ МАТЕРІАЛИ. ЦЕ ВАША ДИТЯЧА ТОЧКА "СПІЛЬНО" ВІД ЮНІСЕФ ДОЛУЧАЙТЕСЬ!

https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions

ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ В НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ ІГРИ ТА ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ У НЕЗВИЧНИХ ОБСТАВИНАХ

https://www.unicef.org/ukraine/documents/occupied-child-in-emergency



30.03.2022р

"Коли під рукою нема олівців, Lego та планшету"

А є лише мама, яка хоче відволіктися від новин і думок, і дитина 3-6 років, яка нудьгує без своїх іграшок та друзів. І зчитує мамин стан. Тоді можемо грати у таке:

1. Що спільного? Наше завдання – по черзі називати, що спільного у двох предметах. Наприклад: «Що спільного у огірка і динозавра?» - «Вони можуть бути зеленими». «Що спільного у бджоли і літака?» - «Вони обоє можуть літати».

2. Складайка. Наше завдання – по черзі називати, з чого складається будь-який предмет або явище. Наприклад: «З чого складається стільчик?» - «З сидіння, спинки та чотирьох ніжок».

3. Четвертий зайвий. Наше завдання – назвати три схожі предметі і один зайвий. Наприклад, «Джинси, футболка, кросівки, помідор. Яке слово тут зайве?».

4. Хто ким був раніше? Наприклад: «Чим раніше була калюжа?» - «Дощиком». «Чим раніше було морозиво?» - «Цукром, молоком…»

5. Що буде, якщо…? Наше завдання – розвивати у дитини причинно-наслідкові зв’язки і уяву. Наприклад, «Що буде, якщо не зачинити дверцята холодильника?», «Що буде, якщо не вимкнути кран з водою?», «Що буде, якщо не буде птахів? (буде більше комах)», «Що буде, якщо не буде цукерок?»

6. Порівнялка. Наше завдання – по черзі називати і порівнювати предмети навкруги. Наприклад: «Що вище: будинок чи паркан?», «Що ближче до нас: червона машина чи біла?», «Де більше людей: в магазині чи в ліфті?», «Що їде швидше: поїзд чи ліфт?».

7. Окомір. Наше завдання – по черзі виміряти відстань у кроках велетня і мурашки до наступного об’єкту. Наприклад, «Мій окомір мені підказує, що до дверей/магазину/дерева залишилося 15 велетенських кроків і два мурашиних».

8. Відгадайка. Наше завдання – разом відгадувати, хто куди йде, що хоче, ким стане, коли виросте, де працює тощо. І уважно слухати. Наприклад: «Дивись, он там дівчинка йде. Як думаєш, чим вона зранку снідала? А про що вона мріє? Чому? А чого вона боїться?» (Тут ми уважно слухаємо, бо дитина з великою ймовірністю говоритиме про себе)

9. Загадайка. Наше завдання – по черзі загадувати предмети навкруги і не тільки. Наприклад: «Я загадала щось, що справа від мене, жовтого кольору і має прямокутну форму» або «Що має чотири колеса і возить пасажирів? (таксі або автобус)»

10. Тварини. Ви називаєте тварину/птаха, а дитина відгадує, чим вона вкрита: пір’ям, хутром або шкірою.

11. Спільна історія. Ми разом із дитиною речення за реченням по черзі складаємо спільну казку. Наприклад, Ви кажете: “Одного разу жив на світі краб на ім’я Кука. Який він був?” Дитина: “Великий і червоний”. Далі по черзі ви розповідаєте, де він жив, що любив, як знайомився з друзями тощо. Вплітаємо сюди інтереси нашої дитини.

12. Прислухайка. Наше завдання – мовчки протягом 1-2 хвилин прислуховуватися до звуків навкруги. Наприклад, стрілка годинника, чиєсь дихання, краплі дощу тощо. Виграє той, хто нарахує максимальну кількість звуків.

13. Плескалка. Наше завдання – по черзі називати 5 друзів, ляльок, динозаврів, супер-героїв, машин, страв тощо. І щоразу плескати у долоні.

14. Супер-сила. Наше завдання – по черзі запитувати одне у одного про супер-силу. Наприклад: «Яка у тебе супер-сила?» - «Я вмію готувати смачні млинці з медом і сметаною! А у тебе?»

Граємо та рясно поливаємо словами підтримки наших синів і дочок. Бо їх самооцінка в дорослому житті – це той погляд, яким ми на них дивимося зараз.
Будь ласка, зберігайте і розповсюджуйте, аби інші батьки теж могли допомогти собі й своїй дитині.


29.03.2022р

Шановні батьки, стартував дитячий онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Це розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років.

Програму онлайн-садочка розробляла команда вихователів дитячого простору "Пташеня" на чолі з Соломією Бойкович, експерткою з дошкільної освіти. Також до команди розробників долучали психологів, щоб контент був безпечним для дітей.
Онлайн-садочок допоможе зберегти зв’язок малюків з освітнім і розвивальним процесом.
Щоденні випуски доступні до перегляду на платформі MEGOGO, та YouTube каналах Міністерства освіти і науки та ЮНІСЕФ.

https://bit.ly/3MNli0t

https://gmail.us20.list-manage.com/track/click?u=dfd5553f7eca49c6470a38bc4&id=b47d0396cf&e=a95186085d

та MEGOGO:

https://megogo.net/ua/view/18037755

https://gmail.us20.list-manage.com/track/click?u=dfd5553f7eca49c6470a38bc4&id=e785bc0e71&e=a95186085d



28.03.2022р

Консультація для батьків:

"ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ У СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ"

Підбадьорюйте

Наразі діти найбільше потребують емоційної підтримки дорослих. Щоб намагатись уникнути негативних емоційних станів, використовуйте висловлювання-підбадьорювання. У таких висловлюваннях підтримуйте дитину словами: «Разом ми переживемо цей складний час і повернемося додому»

Висловлюйте згоду

Сконцентруйте увагу дитини на буденних, звичайних справах і при цьому формуйте в неї впевненість у правильності власних дій. Для цього використовуйте висловлювання-згоду. Цей тип висловлювання формулюйте за допомогою позитивно забарвлених слів і фраз, як-от: «я теж вважаю, що це дуже добре/вдало/цікаво», «щоразу в тебе виходить ліпше» тощо

Схвалюйте

Використовуйте схвалення, щоб позитивно оцінити особистість дитини в цілому, виявити доброзичливе, емоційно-ціннісне ставлення до неї: «Сину, ти дуже сміливий хлопчик», «Доню, дякую тобі за допомогу й підтримку»

Застосовуйте позитивну випереджувальну оцінку

Налаштовуйте дитину на успішну діяльність. Щоб зумовити позитивні зміни в її станах, діях, поведінці, використовуйте висловлювання, що містять позитивні випереджувальні оцінки: «Я впевнена, що ти впораєшся з усіма труднощами»

Підтримуйте зворотний зв’язок

У розмовах з дитиною підтримуйте безоцінний зворотний зв’язок за допомогою емпатійних висловлювань. Для цього дослівно переказуйте сказане дитиною та заохочуйте її уточнювати, доповнювати вже сказане, висловлювати свої почуття та переживання, тлумачити власну поведінку тощо: «Коли мої бабуся з дідусем були маленькі, вони теж переживали війну. Що саме тебе лякає в цих подіях? Мені також страшно під час вибухів. А чому ти заплющуєш очі?»

"ЧОМУ МИ НЕ ВДОМА?", "ЧОМУ МИ ХОВАЄМОСЬ?", ЧОМУ НАВКОЛО ТАК БАГАТО ЛЮДЕЙ?"

Тож хочемо поділитися з вами оповідкою Марії Мусурівською, яка допоможе відповісти на ці дитячі запитання


Електронну версію книжки можна прочитати на фейсбук-сторінці Волинської обласної бібліотеки або за посиланням:

https://drive.google.com/.../1_4pDBoqwEYvM6vS3tOg.../view...

Кiлькiсть переглядiв: 193

Коментарi